لطفاً منتظر بمانید ...

سوالات متداول

پرسش و پاسخ های متداول درباره پیامک

کاملا طبیعی است که قبل و یا در حین کار کردن با مرکز پیامک، سوالاتی در ذهن شما بوجود آید، ما سعی کردیم بر اساس سوالات قبلی کاربران و پیش بینی خودمان سوالات احتمالی شما را پاسخ بدهیم تا شما سریعتر به نتیجه دلخواه برسید.

قبل از خرید

پنل پیامک چیست؟

به سیستمی که به صورت تخصصی برای مدیریت، ارسال و دریافت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد، پنل یا سامانه پیامک می گویند.

پنل پیامکی مرکز پیامک چگونه کار می کند؟

مرکز پیامک سرویس پیامکی برای ارسال و دریافت پیامک را در بستر اینترنت ارائه می دهد.

آیا برای استفاده از پنل پیامک مرکز پیامک به نرم افزار یا سخت افزار خاصی نیاز است؟

خیر. این سرویس کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم و … ) دارید.

آیا از طریق اینترنت همراه (3G/4G) هم میتوان از پنل استفاده کرد؟

بلی، این سامانه با اینترنت کم سرعت سازگاری کامل دارد و می توانید به راحتی از این خدمات استفاده نمایید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور قدرمند و سریع مرکز پیامک انجام خواهد گرفت.

چگونه می توانم نسخه آزمایشی پنل پیامکی مرکز پیامک را ببینم؟

در همه صفحات وب سایت مرکز پیامک با کلیک روی دکمه “ورود” به طور خودکار به محیط سامانه راهبری خواهید شد. برای ورود به سامانه می توانید با نام کاربری demo و کلمه عبور demo وارد سامانه شوید.

چرا سرویس های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت ها به صورت مادام العمر یا دائمی سرویس ارائه می کنند؟

1. این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت ماهیانه به روز میشود، همچنین هر ماه بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گرددد.

2. بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت.

3. ارائه سرویس به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات و صنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند.

در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم؟

این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش وب سرویس موجود می باشد.

یک نرم افزار داریم که می خواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم، آیا این امکان وجود دارد؟

بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است، برای اطلاعات بیشتر به بخش مستندات مراجعه نمایید.

سامانه

منفی بودن حساب در پنل به چه معنی است؟

در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه سرویس را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش “شارژ حساب” اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه سرویس است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد و امکان ارسال پیامک را خواهید داشت.

چرا هنگام شارژ اینترنتی حساب، برای ورود به درگاه بانک برای ادامه پرداخت با مشکل مواجه می شوم؟

این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید. البته در مرکز پیامک همزمان 2 درگاه استفاده شده است که احتمال این مشکلات به حداقل برسد.

آیا برای ارسال پیامک محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال؟

خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، سرویس های مرکز پیامک قادرند تا 5 میلیون پیامک را در یک بار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.

آیا فعال سازی گزارش تحویل (Delivery) در پنل هزینه دارد؟

خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و برای اغلب اپراتورها فعال می باشد. همچنین از ابتدای بهمن ماه بازگشت هزینه در پنل مرکز پیامک به صورت اتوماتیک انجام می شود و نیازی به دستور دستی کاربر ندارد.

آیا شارژ پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی دارد و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود؟

خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سال های آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.

در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد، لطفا راهنمایی کنید.

اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید، کافیست 3 یا 4 رقم کد پستی منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید.

در ارسال به کد پستی چطور میتوانم کد پستی منطقه مورد نظرم را پیدا کنم؟

در بخش ارسال به کد پستی نقشه کد پستی تهران تا 3 رقم موجود است ، همچنین از طریق سایت هایی مانند کتاب اول میتوانید کد پستی را جستجو نمایید.

آیا دریافت پیامک هزینه دارد؟

خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است.

آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است؟

بلی امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است :
– ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد (فقط ایرانسل و تالیا امکان پذیر است)
– هزینه هر پیامک با نام تجاری 8.5 برابر یک پیامک فارسی عادی است.
– نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد.
– نام تجاری باید کمتر از 10 کاراکتر و لاتین باشد.
– هزینه فعالسازی هر نام تجاری 50 هزار تومان می باشد.

آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد؟

بلی امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد، هزینه پیامک های بین المللی نیز 12 برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد.

آیا فعال سازی نام تجاری یا شماره بین المللی هزینه دارد؟

بلی فعال سازی هر نام تجاری و شماره بین الملی هزینه دارد. جهت فعالسازی و استعلام قیمت نام تجاری و شماره بین المللی از بخش پشتیبانی داخل پنل اقدام فرمایید.

آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد؟ لطفا توضیح دهید.

پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد :

1. پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند
2. پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند.

مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه باز خواهد گشت. ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع مرکز پیامک هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.

آیا امکان عودت هزینه پنل وجود دارد؟ شرایط به چه صورت است.

بلی ، طبق قرارداد هزینه شماره اختصاصی + 20% از هزینه کل قرار داد به عنوان هزینه راه اندازی کسر شده و مابقی مبلغ عودت داده خواهد شد.

ارسال بین المللی چه کشور هایی را پشتیبانی می کند و هزینه هر پیامک به چه صورت است؟

تقریبا کل کشور ها و اپراتور ها پشتیبانی می شود، قیمت پیامک برای کشور های مختلف متفاوت می باشد، جزئیات دقیق کشور ها به همراه ضرایب قیمت آنها در آدرس زیر موجود است :
جدول ضرایب هزینه ارسال پیامک بین الملل
ضرایب موجود در فایل فوق در $ 0.0080 ضرب خواهد شد تا قیمت هر پیامک به دلار مشخص شود.

چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود؟

در گذشته:

در خطوط 1000 و خط ثابت: پس از دریافت گزارش به صورت اتوماتیک هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات عودت داده می شود و گزارش ها به صورت هفتگی حذف می شوند، بنابراین قبل از گذشت یک هفته دانلود گزارش ها را دریافت نمایید.
در خطوط 3000 : گزارش گیری باید حداکثر تا مدت 24 ساعت انجام شود، در غیر اینصورت گزارش توسط اپراتور حذف می گردد.
در خطوط 2000 : چنانچه می خواهید هزینه پیامک های نرسیده در خطوط 2000 به صورت کامل به شما بازگردانده شود 48 ساعت پس از ارسال عمل گزارش گیری را انجام دهید، تا هزینه تمامی پیامک ها به جز رسیده به گوشی عودت داده شود.

حال در مرکز پیامک:

تمامی بازگشت هزینه ها به صورت اتوماتیک به حساب شما برخواهد گشت!

نمایندگی

در صورتی که یکی از کاربرانم پیامک غیر اخلاقی، نا متعارف یا سرکاری ارسال کرد چه کاری باید انجام دهم؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، اگر اطلاع رسانی درست باشد به ندرت این اتفاق رخ خواهد داد ، بنابراین سعی کنید با اطلاع رسانی درست از این گونه ارسال ها جلوگیری نمایید.
در صورت ارسال چنین پیامکی پنل کاربر مسدود می شود، بنا بر صلاحدید اپراتور و شرکت پنل فعال و یا غیر فعال میگردد. کاربرنیز موظف می باشد تعهدنامه ای مانند : (اینجانب تعهد میدهم که دیگر پیامک غیر اخلاقی ، توهین ، شوخی ، جوک ، اعلام برنده شدن یا ارائه جایزه ، سرکار گذاشتن از طریق پیامک حتی به دوستان و آشنایان، اخاذی ، ارسال پیامک از طرف بانک یا اپراتور ها و ارسال هرگونه پیامک که به نحوی فرستنده در آن مشخص نباشد را ارسال ننمایم و در صورت ارسال، پنل کلا مسدود و مدارک اینجانب به مراجع قانونی ارائه گردد) تنظیم نماید. سپس نماینده از بخش مدارک کاربران آن را آپلود نماید و پس از طی شدن 1 هفته ، پی گیری های لازمه برای فعال شدن کاربر خود را انجام دهد. در صورت تکرار مجدد پنل نمایندگی به حالت تعلیق در می آید . بنابراین در مانیتورینگ پیامک ها دقت لازم را بعمل آورید.
لازم به ذکر می باشد که هیچ هزینه ای بابت پنل های مسدودی عودت داده نمیشود.

در بخش تیکت ها یک گزینه به نام برچسب وجود دارد ، این بخش چه کاربردی دارد؟

فرض کنید شما چند همکار ایجاد کرده اید و هریک وظیفه ای را برعهده دارند ، توسط برچسب ها شما میتوانید تیکت هارا تفکیک نمایید ، مثلا تیکت های قرمز را بخش فنی پاسخ دهند ، تیکت های سبز را واحد فروش و …

یک کاربر در نمایندگی بنده ثبت آنلاین نموده و هم اکنون شارژ ایشان منفی است ، اگر من خودم به صورت دستی به ایشان شارژ اضافه کنم آیا از اعتبار بنده کسر میشود؟

خیر تا زمان 0 شدن اعتبار کاربر از شما هیچ شارژی کسر نمیشود ، ولی از زمان 0 شدن پنل کاربر هر میزان شارژی که اضافه کنید از میزان شارژ شما کسر خواهد شد. (در نظر داشته باشید که نماینده نمی تواند کاربر را منفی نماید)

نماینده هستم، بسته یکی از کاربران را تغییر دادم ولی تعرفه ایشان تغییری نکرد، تغییر تعرفه در بخش ویرایش کاربر هم غیر فعال است راهنمایی کنید.

برای تغییر تعرفه کاربر در پنل مدیریت بخش کاربران، کاربر مورد نظر را پیدا کرده و روی آیکون تراکنش های مالی ( شارژ کاربر ) کلیک نمایید و کاربر را 0 یا 1 ریال با تعرفه جدید شارژ نمایید.

بنده قصد دارم یکی از کاربرانم را حذف نمایم ولی سامانه اجازه حذف کاربر را نمی دهد لطفا راهنمایی کنید.

در صورتی که کاربر شما تراکنش مالی ( هرگونه شارژ ) یا ارسال و دریافت پیامک داشته باشد امکان حذف آن به دلیل مسائل امنیتی وجود ندارد.
شما میتوانید کاربر را غیر فعال کرده یا به شخص دیگری ویرایش نمایید.

خطوط

لیست سیاه مخابراتی چیست؟

مدتی پیش مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط 1000 ، 2000 و 3000 پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد.
در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط 3000 گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد.
برای رفع این مورد مطلب “فعال و غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل” را از وبلاگ مرکز پیامک مطالعه کنید.
دقت نمایید که برخی از خطوط 1000 ، 2000 یا 3000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد.

آیا خطوط بین المللی و نام تجاری قابلیت دریافت هم دارد؟

نام تجاری دریافت ندارد.
خطوط بین المللی به دو صورت هستند:

1. خطوط واقعی (که ارسال و دریافت دارند ) و با 44+ شروع می شوند و قابل انتخاب هم نیستند ( لیست شماره های آزاد را با درخواست تیکت جویا شوید)، این خطوط سالیانه هستند و باید هر سال مجدداً تمدید شوند.

2. خطوط مجازی که هر عدد یا شماره دلخواهی میتواند باشد و دریافت هم ندارد مثلا 1000 ، این خطوط شارژ سالیانه ندارد.

واضح است که در گزینه اول کد کشور مشخص میشود و در گزینه دوم هیچ کدی وجود نخواهد داشت.
معمولا گزینه دوم انتخاب میشود که هزینه آن 50 هزار تومان است.
گزینه اول با قیمت 100 یورو ارائه می گردد ( یورو به نرخ روز ).

شماره مجازی چیست؟

شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و این امر توسط نرم افزار انجام می گیرد. این شماره ها با پیش شماره های 1000، 2000 ، 3000 و 5000 و 021 ارائه می شوند و فاقد سیم کارت و سند هستند.

آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟

بلی شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل خود، یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید. از لحاظ فنی شماره های 1000 قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید 10 رقم بعد از شماره 1000 را به شکل 1000XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره 10009121234567).

آیا امکان انتقال خطوط از قبل خریداری شده به شرکت شما وجود دارد؟

بله ، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است، کافیست شرکتی که شما قبلا از آنها سرویس می گرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نماید و اعلام کند که شماره ها را به مرکز پیامک انتقال دهند.

یک شماره استعلام کرده ام ، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است، لطفا توضیح بدهید.

استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپرتور 1000 ، 2000 یا 3000 و 021 متفاوت می باشد، معمولا خطوط 3000 ظرف سه ساعت و خطوط 1000 و 2000 حدودا 24 ساعت بعد نتیجه استعلام را اعلام می کنند. خطوط 021 نیز به دلیل درخواست مالکیت خط و پس از احراز مالکیت ثبت می شود. پس از پرداخت نیز ممکن است 24 الی 48 ساعت برای ثبت شماره زمان نیاز باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد و قابل برگشت نیست.

تفاوت خطوط اختصاصی و اشتراکی چیست؟

از خطوط اختصاصی می توان برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کرد ولی خطوط اشتراکی بصورت مشترک بین چندین کاربر استفاده می شود. همچنین این شماره ها فقط مختص ارسال پیامک و برای مقاصد تبلیغاتی و انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. ارسال از این خطوط در صورت تایید مرکز پیامک ممکن است. در صورت عدم تایید می بایست با خطوط اختصاصی خود ارسال را انجام دهید.

آیا می توان خطوط اشتراکی (عمومی) را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد؟

خیر. خط اشتراکی یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و برای ارسال های انبوه و تبلیغاتی به چندین کاربر تخصیص داده و به اشتراک گذاشته شده است، برای همین این شماره اشتراکی نامیده می شود.

در صورت سفارش شماره، آیا هر سال باید نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟

قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی، بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند! در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.

ارسال از خطوط ثابت 021 به چه صورت می باشد؟

ارسال از خطوط ثابت فقط برای ساکنین شهر تهران فعال می باشد بنابراین با پیش شماره 021 خواهد بود، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی شوند.
مدارک لازم جهت خرید خط ثابت 021 :
1. کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر
2. کپی کارت ملی مالک خط
3. پر نمودن فرم خرید خط ثابت (موجود در پنل)

شرایط ارسال پیامک از خطوط اختصاصی 5000 چیست؟

خطوط 5000 با تعرفه پیامک پایین تر از سایر خطوط بصورت اختصاصی ارائه می شوند. لطفا به نکات زیر نیز دقت فرمایید:
1. این خطوط فقط جهت ارسال به همراه اول می باشد و قابلیت دریافت ندارند.
2. این خطوط دارای امکان گزارش گیری دلیوری نمی باشند بنابراین هیچ بازگشت هزینه ای بابت پیامک های نرسیده به مخابرات هم ندارد.
3. این خطوط دارای سرعت بسیار بالایی در ارسال پیامک انبوه می باشند.

با خط ثابت پیامک فلش ارسال می کنم، اما ارسال نمی شود؟

ارسال فلش روی خطوط ثابت غیرفعال می باشد.